V skladu s Splošnim aktom o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve (Uradni list RS, št. 173/2020) uporabljamo pri svojem poslovanju standarde SIST EN 13850 (Poštne storitve – Kakovost storitev – Merjenje časa prenosa od sprejema do vročitve za posamične pošiljke prednostne pošte in pošte prvega razreda), SIST EN 14012 (Poštne storitve – Kakovost storitev – Načela ravnanja s pritožbami) in SIST–TP CEN/TR 15472 (Poštne storitve – merjenje časa prenosa paketov z uporabo sistema sledenja »track and trace«).

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk (Prednostni prenos)

Rezultati neodvisnih meritev kakovosti prednostnega in neprednostnega prenosa pošiljk korespondence v notranjem poštnem prometu.

December 2024

Čas prenosaDelež prenesenih pošiljk (%)
Standard (%)
V enem dnevu
94,2
95,0
V dveh dneh
100
99,5
V treh dneh100
100

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk (Neprednostni prenos).

December 2024

Čas prenosaDelež prenesenih pošiljk (%)
Standard (%)
V treh dneh99,1
99

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk v letu 2023:

Pošiljke s prednostnim prenosom

  • v enem delovnem dnevu je bilo prenesenih 96,6 % pošiljk,
  • v dveh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,7 % pošiljk,
  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,9 % pošiljk.

Pošiljke z neprednostnim prenosom

  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,6 % pošiljk.

Kakovost prenosa paketnih pošiljk

Rezultati meritev kakovosti paketnih pošiljk univerzalne poštne storitve v notranjem poštnem prometu.

November 2024

Čas prenosaDelež prenesenih pošiljkStandard (%)
V dveh delovnih dneh99,3 %80,0
V treh delovnih dneh99,9 %95,0

Kakovost paketnih pošiljk v letu 2023:

  • v dveh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,8 % teh paketov,
  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 100 % teh paketov.

Pritožbe, reklamacije in odškodninski postopki

Zahteve standarda SIST EN 14012 upoštevamo pri centralnem vodenju in obravnavanju pritožb, reklamacij in odškodninskih postopkov v zvezi z univerzalno poštno storitvijo.

December 2024

PodatekNotranji prometMednarodni promet
Vložene pritožbe/reklamacije302
128
Upravičene pritožbe/reklamacije
117
36
Izplačane odškodnine
21
8
Delež pritožb/reklamacij z odposlanim končnim poročilom v maksimalnem roku
0,70 %
0,68 %
Povprečen čas za izdajo prvega poročila2,67 dni
11,06 dni
Povprečen čas za izdajo končnega poročila
2,84 dni11,06 dni


Kakovost prenosa pisemskih pošiljk v mednarodnem prometu

UNEX merjenje kakovosti leta 2023 v Evropi 

V UNEX neodvisnem merjenju kakovosti, ki poteka pod okriljem International Post Corporation, se merijo roki prenosa prednostnih pisemskih pošiljk korespondence (dalje: pisemskih pošiljk) in doseganje CEN standardov, ki jih predpisuje Poštna direktiva Evropske unije: v treh delovnih dneh bi naj bilo dostavljenih 85 % in v petih dneh 97 % pisemskih pošiljk. Prenos pisemskih pošiljk se meri vse od oddaje pisma v odpravni državi, do sortiranja in transporta ter dostave v naslovni državi. Rezultati merjenja 2023 kažejo, da je bilo v Evropi dostavljenih: v treh dneh 56,6 % pisem in v petih dneh 84,4 % pisem. Povprečen rok prenosa prednostnega pisma v Evropi je lani znašal 3,9 dni. V merjenju so sodelovali poštni operaterji držav članic EU ter Islandije, Norveške, Švice in Velike Britanije. Del prenosa, ki ga izvede samo Pošta Slovenije, je prenos pisemskih pošiljk od prispetja na Carinsko in izmenjalno pošto do vročitve naslovnikom po Sloveniji. V letu 2023 je bilo dan po prispetju v Slovenijo dostavljenih 89,5 % testnih pisem. V tujini so poštni operaterji dan po prispetju dostavili 63,3 % testnih pisem iz Slovenije. Skupaj z ostalimi sodelujočimi operaterji in prevozniki so bili doseženi naslednji povprečni rezultati (merjenje od oddaje v odpravni državi do vročitve v naslovni državi): pisma iz Slovenije za tujino (in v obratni smeri) so bila v povprečju dostavljena v 3,4 dneh; v treh delovnih dneh je bilo dostavljenih 63,7% pisem poslanih iz Slovenije in 59,8 % poslanih iz tujine; v petih delovnih dneh je bilo dostavljenih 88,6 % pisem poslanih iz Slovenije in 86,1 % poslanih iz tujine.



​​
 

Kontakti ​​

Imate vprašanje? Pišite nam.

Hvala za vaše vprašanje.