V skladu s Splošnim aktom o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve (Uradni list RS, št. 173/2020) uporabljamo pri svojem poslovanju standarde SIST EN 13850 (Poštne storitve – Kakovost storitev – Merjenje časa prenosa od sprejema do vročitve za posamične pošiljke prednostne pošte in pošte prvega razreda), SIST EN 14012 (Poštne storitve – Kakovost storitev – Načela ravnanja s pritožbami) in SIST–TP CEN/TR 15472 (Poštne storitve – merjenje časa prenosa paketov z uporabo sistema sledenja »track and trace«).

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk (Prednostni prenos)

Rezultati neodvisnih meritev kakovosti prednostnega in neprednostnega prenosa pošiljk korespondence v notranjem poštnem prometu.

Maj 2025

Čas prenosaDelež prenesenih pošiljk (%)
Standard (%)
V enem dnevu
93,9
95,0
V dveh dneh
98,8
99,5
V treh dneh
100
100

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk (Neprednostni prenos).

Maj 2025

Čas prenosa
Delež prenesenih pošiljk (%)
Standard (%)
V treh dneh99,7
99

Kakovost prenosa pisemskih pošiljk v letu 2024:

Pošiljke s prednostnim prenosom

  • v enem delovnem dnevu je bilo prenesenih 96,1 % pošiljk,
  • v dveh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,7 % pošiljk,
  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 100 % pošiljk.

Pošiljke z neprednostnim prenosom

  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,5 % pošiljk.

Kakovost prenosa paketnih pošiljk

Rezultati meritev kakovosti paketnih pošiljk univerzalne poštne storitve v notranjem poštnem prometu.

April 2025

Čas prenosaDelež prenesenih pošiljkStandard (%)
V dveh delovnih dneh99,2 %80,0
V treh delovnih dneh
99,9 %
95,0

Kakovost paketnih pošiljk v letu 2024:

  • v dveh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,5 % teh paketov,
  • v treh delovnih dneh je bilo prenesenih 99,9 % teh paketov.

Pritožbe, reklamacije in odškodninski postopki

Zahteve standarda SIST EN 14012 upoštevamo pri centralnem vodenju in obravnavanju pritožb, reklamacij in odškodninskih postopkov v zvezi z univerzalno poštno storitvijo.

Maj 2025

PodatekNotranji prometMednarodni promet
Vložene pritožbe/reklamacije278
131
Upravičene pritožbe/reklamacije
120
41
Izplačane odškodnine
24
12
Delež pritožb/reklamacij z odposlanim končnim poročilom v maksimalnem roku
0,71 %
0,61 %
Povprečen čas za izdajo prvega poročila2,22 dni
9,81 dni
Povprečen čas za izdajo končnega poročila
2,55 dni
9,81 dni


Kakovost prenosa pisemskih pošiljk v mednarodnem prometu

UNEX merjenje kakovosti

V UNEX neodvisnem merjenju kakovosti, ki poteka pod okriljem International Post Corporation, se merijo roki prenosa prednostnih pisemskih pošiljk korespondence (dalje: pisemskih pošiljk) in doseganje CEN standardov, ki jih predpisuje Poštna direktiva Evropske unije: v treh delovnih dneh bi naj bilo dostavljenih 85 % in v petih dneh 97 % pisemskih pošiljk. Prenos pisemskih pošiljk se meri vse od oddaje pisma v odpravni državi, do sortiranja in transporta ter dostave v naslovni državi. Rezultati merjenja 2024 kažejo, da je bilo v Evropi dostavljenih: v treh dneh 55,5 % pisem in v petih dneh 84,2 % pisem. Povprečen rok prenosa prednostnega pisma v Evropi je lani znašal 3,9 dni. V merjenju so sodelovali poštni operaterji držav članic EU ter Islandije, Norveške, Švice in Velike Britanije. Del prenosa, ki ga izvede samo Pošta Slovenije, je prenos pisemskih pošiljk od prispetja na Carinsko in izmenjalno pošto do vročitve naslovnikom po Sloveniji. V letu 2024 je bilo dan po prispetju v Slovenijo dostavljenih 92,2 % testnih pisem. V tujini so poštni operaterji dan po prispetju dostavili 55,9 % testnih pisem iz Slovenije. Skupaj z ostalimi sodelujočimi operaterji in prevozniki so bili doseženi naslednji povprečni rezultati (merjenje od oddaje v odpravni državi do vročitve v naslovni državi): · pisma iz Slovenije za tujino (in v obratni smeri) so bila v povprečju dostavljena v 3,5 dneh; · v treh delovnih dneh je bilo dostavljenih 59,4 % pisem poslanih iz Slovenije in 61 % poslanih iz tujine; · v petih delovnih dneh je bilo dostavljenih 87,6 % pisem poslanih iz Slovenije in 87,5 % poslanih iz tujine. V GMS-merjenju, ki poteka pod okriljem Svetovne poštne zveze, je Pošta Slovenije v letu 2024 uspešno, v enem delovnem dnevu po prispetju v Slovenijo, prenesla 92,9 % pošiljk, kar Pošto Slovenije uvršča v vrh evropskih, kot tudi globalnih poštnih operaterjev.


​​
 

Kontakti ​​

Imate vprašanje? Pišite nam.

Hvala za vaše vprašanje.