4 trendi spletne trgovine, ki jih ne smete ignorirati v 2019

Zakorakali smo v novo leto poslovnih priložnosti in v iskalnikih se ponovno pozna povečanje poizvedb "e-commerce trendi v 2019". Ne glede na to ali upravljate z veliko spletno trgovino ali ste komaj pričeli odkrivati priložnosti ter izzive spletne trgovine, vas verjetno zanimajo področja, katerim je smiselno posvetiti več pozornosti.

Zanimanje za trende ni presenetljivo, glede na to, da je v letu 2018 delež oseb (med 14. in 74. letom), ki so opravili spletni nakup (51 %) prvič presegel tiste, ki nakupa preko spleta še niso opravili. Nenehno prilagajanje stanju trga je namreč ključno za ustvarjanje oz. ohranjanje konkurenčne prednosti.

Sledenje trendom pa je lahko tudi varljivo, saj razvoj spletnih kupcev vedno ne sledi hitrosti razvoja tehnologij oz. trendov. V nadaljevanju so predstavljeni štirje trendi, ki so po našem mnenju primerni za slovenskega spletnega kupca.

1. Kupci bodo pričakovali več

Kupci pričakujejo privlačno spletno stran brez napak, ki je osnova za prijetno nakupovalno izkušnjo. Pričakujejo tudi jasno opisane pogoje poslovanja in navodila za vračilo artiklov brez zavajajočega drobnega tiska.

Kupci so kljub splošnemu nasprotnemu prepričanju namreč že spoznali, da t.i. "big data" bistveno olajša nakupovanje. Pričakujejo, da boste poznali njihove nakupovalne navade in jim predlagali prave izdelke ob pravem času po pravi ceni. To omogoča kakovostna personalizacija spletne trgovine z napredno tehnologijo.

Nakupovalne navade ljudi se zaradi spleta hitro spreminjajo. Večina spletnih kupcev že pred nakupom na internetu poišče informacije o izdelkih. Posledično iskanju v spletni trgovini namenijo manj časa.

Torej, ko bo kupec v iskalno polje vpisal določen produkt (npr. "kuhinjska tehtnica") bo na hitro pregledal prvih nekaj spletnih strani, kjer se bo osredotočil na opis izdelka, ceno ter fotografijo izdelka. V kolikor postavitev spletne strani uporabniku ne bo prijazna – preveč skop ali tehničen opis, nejasno označena cena ali pa nezanimive fotografije izdelka, se bo hitro odpravil na naslednjo spletno stran. Samo zato, ker spletna stran ni premišljeno oblikovana, boste izgubili potencialnega kupca.

 

Naš nasvet

  • Dobro premislite za kakšno tehnologijo se odločate pri upravljanju spletne strani. Nizka cena ni vedno najboljša odločitev. Potrebno je ugotoviti pravo razmerje med funkcionalnostmi in ceno. V kolikor pri postavitvi potrebujete pomoč, izbirajte partnerje premišljeno.
  • Uporabniku prijazna spletna stran je ključna. Vedno imejte v mislih uporabnikov čas in vsebine temu ustrezno prilagajajte. Informacije naj bodo jasno podane, spletna stran pa enostavna, varna in hitra.
  • Analitika je vaš prijatelj. Poslužujte se t.i. "heat map" orodij, ki vam bodo prikazovala kam kupci usmerjajo svojo pozornost.

2. Spletni kupci se gibljejo na različnih platformah in napravah

V kolikor še niste poskrbeli za mobilno prilagodljivost vaše spletne strani, boste v letu 2019 izredno težko konkurirali. Google je namreč že v letu 2018 med iskalnimi rezultati pričel favorizirati spletne strani, ki so prijazne mobilnim napravam. Spremenile pa so se tudi navade kupcev, kateri pričnejo nakupni proces na eni napravi in ga zaključijo na drugi. Če opazijo večje spremembe, ko preklopijo med napravami, obstaja velika verjetnost, da bodo nakupni proces zapustili oz./in ga nato zaključili v drugi spletni trgovini.

Biti prijazen mobilnim napravam v spletni trgovini pomeni, da je potrebno obdržati enoten opis izdelka, iskalnike ter navigacijo, ne glede na to preko katere naprave oz. platforme kupec dostopa do nje.

mobilna aplikacija optike Warby Parker

Spletna optika Warby Parker je pripravila posodobitev mobilne aplikacije prilagojene za iPhone X uporabnike, da je lahko izkoristila funkcionalnost sprednje kamere, s pomočjo katere si uporabnik lahko virtualno preizkusi očala preden opravi nakup.

 

Naš nasvet

  • Poskrbite za mobilno prilagodljivost vaše spletne strani, da se bo le-ta pravilno prikazovala na vseh napravah, brskalnikih in platformah. Splača se investirati v avtomatizirano storitev testiranja.
  • Razmišljajte najprej mobilno. V 2019 bo namreč večina rasti prišla iz mobilnih naprav. Torej, če se boste ukvarjali z optimizacijo konverzij ali pridobitve kupcev, boste morali na prvo mesto postaviti mobilne naprave.

3. Boljša vsebina ter veliki pohod videa

V kolikor več različnih spletnih trgovin ponuja podobne izdelke s primerljivimi cenami, se bodo kupci odločili za tisto z boljšo komunikacijo. Dobra komunikacija se odraža v zgodbah in vsebini, ki jo prilagodimo posameznim ciljnim skupinam. V letu 2019 bomo priča kvalitetnejšim vsebinam v vseh fazah nakupa, ne samo v trenutku prodaje.

Video vsebine

Pustiti morate velik vtis s čim manj vsebine.

Veliko je govora, da je video sedaj edina prava oblika komunikacije in da bi ga morali sedaj vsi uporabljati. Pri tem bodite previdni, saj si v večini primerov kupci še vedno želijo opise izdelkov z besedilom in fotografijami.

Video naj bo na voljo za bolj kompleksne in tehnične izdelke, ki potrebujejo dodatno razlago montaže ali delovanja.

 

Naš nasvet

  • Vsi izdelki ne potrebujejo videa. Spremljajte navade vaših kupcev, da boste ugotovili, kdaj video deluje najboljše.
  • V kolikor izdelek ne potrebuje demonstracije, uporabite video za pripovedovanje zgodbe o izdelku.
  • Zabavajte vaše kupce, ne nenehno prodajati. Humor uporabljajte z občutkom, tako da se bodo vaši kupci vedno znova vračali.

4. Prilagodljivost dostave bo ključna

Profil kupcev se spreminja skladno z življenjskimi navadami. Vedno manj ljudi je namreč doma v času redne dostave, zato pričakujejo, da se jim boste prilagodili.

Podjetje MetaPack, ki sodeluje z več kot 400 kurirskimi službami iz 200 držav, ki dostavijoveč kot ½ milijarde pošiljk letno, je v svoji raziskavi prišlo do zanimivega zaključka. Različne možnosti dostave bodo odločale o tem ali bo kupec na koncu kliknil na gumb "Kupi zdaj". V raziskavi je namreč 50 % kupcev priznalo, da so že zapustili nakupovalni proces, ker spletni trgovec ni ponujal različnih možnosti dostave.

Spletni trgovci boste tako morali poglobiti partnerske odnose s svojimi izvajalci dostave. Cena tako več ne bo glavni faktor pri odločitvi. Različne oblike dostave, prilagodljivost ob prevzemu pošiljk, informacijska podpora ter zanesljivost dostave bodo igrale vedno večjo vlogo pri odločanju med različnimi partnerji.

 

Naš nasvet

  • Kupcem ponudite različne možnosti dostave, ki jih vaš partner za dostavo ponuja. Partnerji Pošte Slovenije si lahko te možnosti enostavno integrirajo s pomočjo vtičnika za spletne trgovine.
  • Razmislite o t.i. "dropshipping" metodi, da se izognete stroškom skladiščenja. Poskrbite pa, da boste imeli ustrezno kontrolo kvalitete.
  • Poskrbite za ustrezno pakiranje pošiljk. Kupci si želijo boljšo, varno in privlačno embalažo. Izkoristite priložnost in dodajte vrednost embalaži.