Trajnostno delovanje Skupine Pošta Slovenije se nanaša tudi na poslovno odgovornost za etično delovanje in upošteva vplive organizacije na deležnike ter širšo skupnost, hkrati pa poudarja časovno dimenzijo prihodnosti in soodvisnosti področij ekonomije (upravljanja poslovanja), okolja in družbe.
V Skupini Pošta Slovenije je skrb za zaposlene eden pomembnih ciljev v sklopu upravljanja trajnostnega razvoja družbe, saj je to eden strateških stebrov družbene odgovornosti. V ta namen Pošta Slovenije zagotavlja in uresničuje aktivnosti na področju upravljanja človeških virov in skrbi za:
Odgovornost do strank
Skupina Pošta Slovenije zzagotavlja svojim strankam pregledne, nezavajajoče in koristne informacije o svojem delovanju in storitvah. Upoštevajoč temeljne vrednote in cilje družbe komunicira jasno, odgovorno, skladno s temeljnimi oglaševalskimi kodeksi ter zahtevami varstva potrošnikov in ostalimi morebitnimi področnimi zakonodajami.
-
Osredotočenost na stranke-podjetja in posameznike.
-
ISO 27001: Sistem za upravljanje informacijske varnosti
-
Preverjanje zadovoljstva uporabnikov z njenimi storitvami
-
skrb za splošno informiranosti, zanesljivost storitev
-
Stranke se lahko za pomoč, podporo in reševanje reklamacij obrnejo na kontaktni center.
-
skrb za kakovost storitev.
-
Pošta Slovenije izvaja ukrepe za zmanjšanje števila reklamacij, daje jasne informacije o storitvah, nudi podporo pri izbiri prave storitve, saj je vzpostavila ustrezne sisteme za podporo in svetovanje strankam.
-
Izobraževanje in ozaveščanje strank zagotavlja s posebnimi komunikacijskimi akcijami s prepletom družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja.
Podpora družbeno odgovornim projektom
Družbeno odgovorno poslovanje Skupina Pošta Slovenije razume kot odgovorno upravljanje z osredotočenostjo na področja, bistvena za trajnostni razvoj Skupine Pošta Slovenije in širše družbe ter skladnost poslovanja. Skupina Pošta Slovenije deluje v skladu z naslednjimi družbeno odgovornimi standardi:
-
Spoštuje veljavne zakone, etične standarde in mednarodne norme;
-
deluje transparentno;
-
spodbuja poglobljene in kontinuirane dialoge z deležniki, saj si prizadeva izpolniti njihova pričakovanja;
-
zagotavlja visoko stopnjo varnosti ljudi, blaga in informacij;
-
prizadeva si, da njeni dobavitelji izpolnjujejo enake standarde družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja;
-
skrbi za kulturno dediščino s področja poštne dejavnosti v Sloveniji;
-
gradi nacionalna in mednarodna partnerstva za trajnostni razvoj.
-
Sponzorska in donatorska podpora različnim humanitarnim, izobraževalnim, športnim, kulturnim organizacijam, projektom in posameznikom.
-
Projekti, ki jih podpira, praviloma združujejo naslednje značilnosti: vseslovenskost, aktualnost, tradicionalnost, odmevnost in identifikacijo blagovnih znamk s sporočili sponzoriranih aktivnosti.
-
S proaktivnim delovanjem in odgovornim zaznavanjem sprememb in potreb v družbi je Pošta Slovenije ponosni deležnik številnih uspešnih zgodb s področja družbene odgovornosti.
Inovacijska dejavnost
Inovacije so za Skupino Pošta Slovenije strateško pomembne, saj omogočajo prilagajanje in uspeh v vse bolj digitalnem in konkurenčnem svetu. Z inovacijskimi aktivnostmi in vlaganji v nove rešitve in storitve se Skupina Pošta Slovenije pozicionira med vodilnimi v panogi in ohranja svoje mesto v hitro spreminjajočem se svetu.
- Aktivnosti spodbujanja dviga inovacijske kulture z odprtimi inovacijskimi aktivnostmi in dogodki, kot so hekatoni, startup programi in podobno.
- Področja inovacijskih prizadevanj: digitalna preobrazba, uporaba SI in podatkov, razogličenje in alternativni pogonski in energetski viri, avtonomne operacije v logistikiter robotizaciji, novi poslovni modeliv logistiki in dostavi.
- Odprte inovacije vključujejo zunanja partnerstva z različnimi raziskovalnimi institucijami in institucijami znanja.
- Konec leta 2022 je Pošta Slovenije prejela potrditev za sodelovanje v dveh projektih, ki ju bo od leta 2023 naprej sofinancirala Evropska komisija v skupni vrednosti obeh projektov 660.625,00 EUR, s 70-odstotnim sofinanciranjem.
Upravljanje
Skladnost poslovanja in integritete, zakonito in pošteno ravnanje zaposlenih, transparentnost ter spoštovanje etičnih načel so temelji integritete in imajo ključni pomen pri ohranjanju dobrega imena in ohranjanju konkurenčne prednosti družb v Skupini Pošta Slovenije.
Korporativna integriteta
Skladnost poslovanja in integriteta
Skladnost poslovanja, zakonito in pošteno ravnanje zaposlenih ter spoštovanje etičnih načel so namreč temelji integritete in imajo ključni pomen pri ohranjanju dobrega imena obvladujoče družbe in družb v skupini.
Etično poslovanje
Etični kodeks Skupine Pošta Slovenije opredeljuje temeljna načela in pravila, po katerih se ravnamo vsi zaposleni, kakor tudi vsi, ki delajo v imenu družb Skupine Pošta Slovenije ter zasleduje najvišje etične standarde, načela in pravila etičnega ravnanja ter dobre poslovne običaje.
Boj proti korupciji in podkupovanju
Za učinkovito obvladovanje tveganj s tega področja so sprejeti posamezni ukrepi, in sicer za vse zaposlene v Skupini Pošta Slovenije veljajo omejitve glede sprejemanja in dajanja daril, zaposleni se moramo izogniti vsaki situaciji, ki bi lahko ovirala našo neodvisno in nepristransko presojo oziroma izvajanje delovnih obveznosti v interesu Pošte Slovenije oz. Skupine
Sistem za prijavo nepravilnosti oz. kršitev
Sistem za odkrivanje nepravilnih ravnanj oziroma kršitev (poročevalska oziroma žvižgaška linija) je namenjen zaposlenim, strankam, poslovnim partnerjem in vsem ostalim deležnikom, ki menijo, da je bilo storjeno nezakonito, kaznivo, koruptivno ali neetično ravnanje na škodo družbe v Skupini Pošta Slovenije ali njenih zaposlenih.
Zaščita prijavitelja koruptivnih, nezakonitih in drugih neetičnih ravnanj
Zavedamo se, da je zaupanje prijaviteljev v sistem za prijave in postopek njihove obravnave ključen, zato je prijavitelju zagotovljena anonimnost.
Sistem preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma
Trajnostna nabava
Pošta Slovenije je kot javni naročnik po ZJN-3 dolžna naročati v skladu z Uredbo o javnem naročanju