​To poglavje razlaga, kako ravnati s programom. "Koraki" omogočajo enostaven in hiter pregled, kako ravnati s spletno aplikacijo "Oddaja LX-telegramov".

Kaj potrebujemo za naročilo telegrama?

  • Uporabniki lahko nemoteno uporabljate spletne storitve Pošte Slovenije ob uporabi spletnega brskalnika Microsoft Internet Explorer (verzija 8 in višje). Navedeni brskalnik zaupa digitalnemu potrdilu strežnika ps2.posta.si, s katerim se spletna stran Pošte Slovenije predstavlja, ali pa zaupa izdajatelju tega digitalnega potrdila, in sicer certifikatski agenciji POSTArCa Pošte Slovenije. Prav tako lahko uporabniki nemoteno uporabljate spletne storitve s spletnim brskalnikom Google Chrome v kombinaciji z novejšim operacijskim sistemom Windows.
    Ob uporabi drugih spletnih brskalnikov (npr.: Mozilla Firefox) pa mora uporabnik sam dodati digitalno potrdilo strežnika ps2.posta.si med zaupanja vredne izjeme.
    To je nujna, osnovna in enkratna aktivnost, ki jo mora izvesti vsak uporabnik, ki želi uporabljati varne spletne storitve, kot so npr.: spletno bančništvo ali spletne storitve Pošte Slovenije.
    Na spletni strani PoštarCa so objavljena vsa potrebna navodila za nameščanje korenskih potrdil za različne spletne brskalnike.
    Če uporabljate operacijski sistem Windows Vista ali novejši in če potrebne in opisane aktivnosti za spletni brskalnik Mozilla Firefox ne želite izvesti, predlagamo, da naročilo LX-telegramov izvedete s spletnim brskalnikom Microsoft Internet Explorer.
  • Za naročilo telegrama morate poznati natančen naslov prejemnika, sicer Pošta Slovenije ne zagotavlja pravilne in pravočasne vročitve telegrama prejemniku.
  • Za plačilo potrebujete veljavno plačilno kartico in prenosni čitalec kartic, ki generira enkratno geslo, in sicer samo komitenti tistih bank, ki so v sistemu Activa. Komitenti ostalih slovenskih bank pa lahko plačujete s karticami brez prenosnega čitalca kartic. Plačujete lahko tudi z Moneto, in sicer uporabniki storitev Mobitela, naročniki Debitela ali Si.mobila ter uporabniki Monete pri Novi KBM ali pri Poštni banki Slovenije.

Kako in kje začeti?

Registracija

Pogoj za opravljen nakup v spletni trgovini za naročila telegramov je registracija uporabnika. Kot uporabnik se morate ob prvem nakupu registrirati, s čimer pridobite svoje uporabniško ime, ki je enako naslovu vaše elektronske pošte ter določiti geslo. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki. Z registracijo postanete uporabnik in pridobite pravico do nakupa. Registracija je možna tudi med postopkom nakupa.

Po uspešno opravljeni registraciji uporabniku pošljemo povezavo za aktiviranje uporabniškega imena na ob registraciji naveden e-naslov , s čimer zagotovimo, da ta e-naslov zares obstaja.

Prijava že registriranega uporabnika

Ob vsakem naslednjem nakupu se morate v spletni trgovini za naročilo telegramov prijaviti. Sproti pa lahko spreminjate in posodabljate vaše podatke (naslov, geslo za dostop, pregledate pretekla naročila itd).

Telegram naročite s klikom na »Oddaja telegrama« in se v spletno trgovino za naročilo telegramov prijavite šele med postopkom nakupa ali pa se najprej prijavite in nato nadaljujete s postopkom nakupa.

Vnos podatkov za prejemnika telegrama v Sloveniji

Izpolnite polja s podatki o prejemniku telegrama (ime, priimek oz. naziv podjetja, naslov s hišno številko in naziv naslovnega kraja). Po vpisu prvih dveh številk poštne številke ali prvih dveh črk naziva pošte se prikaže seznam pošt, iz katerega izberete pravilno naslovno pošto.

Nato izberete namen (izberete lahko med naslednjimi nameni: rojstvo, rojstni dan, poroka in obletnice, poslovni nameni, prazniki, ostalo in sožalje).

Vnos potrdite z gumbom »Potrdi«.

Obvezen je vpis vseh podatkov v posamezna polja oz. pri naslovu in hišni številki najmanj v eno polje.

Dodajanje voščilnic in daril, vnos sporočila

 

Sporočila

V polje »Sporočilo« vpišite želeno besedilo ali pa izberete gumb »Predloge sporočil« s predlaganimi sporočili s strani Pošte Slovenije. Izbrano sporočilo lahko tudi spreminjate.

 

Voščilnice

Predogled voščilnic pridobite z izbiro gumba »Dodaj voščilnico«. Odpre se nabor voščilnic po namenih: rojstvo, rojstni dan, poroka in obletnice, poslovni nameni, prazniki, ostalo in sožalje. Lahko pa z izbiro gumba »Prikaži vse voščilnice« pridobite predogled vseh voščilnic in nato izberete voščilnico iz tega nabora.

Izbirate lahko med različnimi navadnimi, glasbenimi, super glasbenimi voščilnicami in voščilnicami presenečenja. K vsakemu LX-telegramu lahko dodate eno voščilnico oz. sožalnico. Ko ste izbrali voščilnico, izbor potrdite s klikom na gumb »Dodaj v košarico«. Na ekranu se prikaže izbrana voščilnica, ki jo lahko, če si premislite, odstranite iz košarice in ponovno začnete z izborom nove voščilnice.

 

Darila

V postopku naročila se prikažejo samo tista darila, ki jih dostavna pošta dostavlja. K vsaki voščilnici oz. sožalnici lahko dodate poljubno število daril, ki so na razpolago na dostavni pošti. To storite tako, da najprej izberete gumb »Dodaj darilo«. Odpre se nabor daril po namenih: rojstvo, bonbonjere in čokolade, darila za otroke, darila za odrasle, darilni boni, knjige in zgoščenke, sveže cvetje, vina, ostalo in sveče. Lahko pa z izbiro gumba »Prikaži vsa darila« pridobite predogled vseh daril in nato izberete darilo iz tega nabora.

Vsak izbor darila potrdite s klikom na gumb »Dodaj v košarico«. Večkratni izbor istega darila potrdite z vsakokratnim klikom na gumb »Dodaj v košarico«.

Voščilnice in darila lahko odstranjujete iz košarice (klik na gumb »Odstrani voščilnico/darilo iz košarice«) ali jih dodajate (klik na gumb »Dodaj v košarico«).

 

V postopku naročila telegrama lahko naročite

  • LX-telegram z voščilnico/sožalnico in darilom
  • LX-telegram z voščilnico/sožalnico in brez darila
  • LX-telegram brez voščilnice/sožalnice in z darilom
  • Telegram brez voščilnice/sožalnice in darila

K vsem zgoraj naštetim možnostim naročila telegrama lahko dodajate tudi dodatne storitve k telegramu.

Dodatne storitve k telegramu

 

K telegramu lahko dodate oziroma izbirate med naslednjimi dodatnimi storitvami

  • Obvestilo o času vročitve telegrama
  • Telegram vročiti določenega dne – NP
  • Prednostno – telegram notranji promet

Pošiljatelja, ki je k telegramu dodal storitev "obvestilo o času vročitve telegrama" obvestimo o času vročitve telegrama prejemniku.

Telegram s storitvijo "telegram vročiti določenega dne - NP" pomeni, da telegram vročimo na točno določen datum oz. datum, ki ga je določil uporabnik v postopku naročila telegrama. Datum vročitve se lahko določi za največ 30 dni od oddaje telegrama. 30-dnevni rok začne teči z naslednjim dnem po oddaji telegrama. Rok prenosa se šteje od začetka delovnega časa naslovne pošte na določen datum x.

Telegram s storitvijo "prednostno – telegram notranji promet" ima prednost pri prenosu oz. dostavi pred ostalimi telegrami.

Storitve "prednostno – telegram notranji promet" ne morete izbrati, če ste predhodno že izbrali storitev "telegram vročiti določenega dne - NP".

Ko ste z izbiranjem zaključili, kliknite na gumb »Naprej«. Če kliknete na gumb »Nazaj«, ste preusmerjeni na stran za popravljanje podatkov prejemnika telegrama. Izbor voščilnic, daril in dodatnih storitev ostane in ga lahko po potrebi še spreminjate.

Če ste se pri vnosu podatkov o prejemniku telegrama zmotili, lahko napako popravite s klikom na gumb »Uredi« in podatke spremenite ter spremembe potrdite s klikom na gumb "Naprej".

Vnos podatkov za prejemnika telegrama v tujini

Če pošiljate telegram prejemniku v tujini, izberete gumb »Telegram za tujino«, nato izberete državo oz. se vam po vpisu vsaj dveh črk prikaže nabor držav, iz katerega nato izberete državo, v katero pošiljate telegram. Nato izpolnite polja s podatki o prejemniku telegrama (ime, priimek oz. naziv podjetja, naslov s hišno številko in naziv naslovnega kraja ter poštno številko kraja).

Vnos potrdite z gumbom »Potrdi«.

Obvezen je vpis vseh podatkov v posamezna polja oz. pri naslovu in hišni številki najmanj v eno polje.

Vnos sporočila

V polje »Sporočilo« vpišite želeno besedilo.

Dodatne storitve k telegramu

 

K telegramu za prejemnika na Hrvaškem lahko dodate naslednji dodatni storitvi

  • LX-Hrvaška - voščilnica (za telegrame z veselo vsebino)
  • LX-DEUIL-Hrvaška - sožalnica (za izrekanje sožalja)

Če ste izbrali telegram za Hrvaško z LX-Hrvaška - voščilnica, se telegram naslovniku vroči z LX-voščilnico. Če pa ste izbrali telegram za Hrvaško z LX-DEUIL-Hrvaška - sožalnica, se telegram naslovniku vroči z LX-sožalnico. V postopku naročila telegrama za Hrvaško ne morete izbrati motiva voščilnice ali sožalnice, ker hrvaška pošta izbere posamezni motiv iz njene ponudbe voščilnic in sožalnic glede na sporočilo telegrama.

Ko ste z izbiranjem zaključili, kliknite na gumb »Naprej«. Če kliknete na gumb »Nazaj«, ste preusmerjeni na stran za popravljanje podatkov prejemnika telegrama. Izbor dodatnih storitev ostane in ga lahko po potrebi še spreminjate.

Če ste se pri vnosu podatkov o prejemniku telegrama zmotili, lahko napako popravite s klikom na gumb »Uredi« in podatke spremenite ter spremembe potrdite s klikom na gumb "Naprej".

Pregled in zaključek nakupa

Prikaže se stran z izpisom celotne košarice in zneskom za plačilo. Najprej izberete način plačila. Plačilo telegrama opravite s klikom na gumb »Potrdi«. Če ste si premislili, se lahko s klikom na gumb »Nazaj« vrnete na prejšnjo stran in voščilnico in/ali darilo odstranite iz košarice s klikom(i) na gumb »Odstrani voščilnico/darilo iz košarice« ali dodate v košarico novo voščilnico in/ali darilo s klikom(i) na gumb »Dodaj v košarico«.

 

Plačilo lahko opravite

  • S plačilno kartico (Maestro, MasterCard, Visa in Visa Electron)
  • S plačilno kartico Diners club
  • Z Moneto

Po izboru ustreznega načina plačila kliknite na gumb »Potrdi«.

Če kliknete na gumb »Nazaj«, ste preusmerjeni na stran za popravljanje vsebine košarice (izbranih voščilnic, daril ali sporočila) in podatkov prejemnika telegrama.

Plačilo s plačilno kartico in plačilno kartico Diners club

Potrebujete veljavno plačilno kartico in prenosni čitalec, ki generira enkratno geslo, in sicer samo komitenti tistih bank, ki so v sistemu Activa. Komitenti ostalih slovenskih bank pa lahko plačujete s karticami brez prenosnega čitalca kartic.

Plačujete lahko tudi z Moneto, in sicer uporabniki storitev Mobitela, naročniki Debitela ali Si.mobila ter uporabniki Monete pri Novi KBM ali pri Poštni banki Slovenije. Postopek plačevanja po posamezni vrsti plačilne kartice je opisan na povezavi Plačilne kartice.

Po izbiri načina plačila s plačilnimi karticami Maestro, MasterCard, Visa in Visa Electron ter Diners Club naročnika plačljiva stran samodejno preusmeri prek procesnega centra v avtorizacijski center (Activa center, Efunds), kjer se preveri uporabnikova plačilna sposobnost in veljavnost njegovega računa.

 

Če je avtorizacija uspešna, je iz procesnega centra posredovan zahtevek

  • Banki, da prenese sredstva v znesku naročenega telegrama iz uporabnikovega transakcijskega računa oz. osebnega računu na naš račun
  • Izdajatelju uporabnikove Diners Club kartice, da uporabniku izda račun z UPN obrazcem in izpisek porabe s plačilno kartico

Ko je s strani procesnega centra prejeto obvestilo o uspešni avtorizaciji, boste prejeli e-poštno sporočilo o potrditvi vašega naročila.

Če na vaš elektronski naslov ne prejmete obvestila o potrditvi naročila, preverite uspešnost vašega naročila

  • Na brezplačni telefonski številki 080 14 00
  • Ob delavniki med 7. in 21. uro, ob sobotah med 7. in 18. uro in ob nedeljah in praznikih med 8. in 12. uro
  • Na e-naslovu tg.kontrola@posta.si

Če ste zaključili z oddajo telegrama prek spletne aplikacije, se odjavite iz spletne aplikacije s klikom na »Odjava« (v levem zgornjem delu okna), nato pa spletno aplikacijo zaprete s klikom na "x" v zgornjem desnem delu okna.

Plačilo z Moneto

Po izboru načina plačila Moneta in izboru gumba »Potrdi« vas Monetina stran samodejno preusmeri na domačo stran Monete. Nakup opravite v treh korakih, ki so opisani na povezavi Plačilo z Moneto.

Če se z nakupom strinjate, zaprete polje »Zaključi sejo«, ki se odpre na začetku postopka plačevanja z Moneto in v novem oknu izberete povezavo Nazaj, s čimer se dokončno potrdi naročilo telegrama.

Ko je s strani Monete prejeto potrdilo vašega plačila, boste prejeli e-poštno sporočilo o potrditvi vašega naročila. Od Mobitela boste prejeli še kratko SMS-sporočilo o opravljenem nakupu.

 

Če na vaš elektronski naslov ne prejmete obvestila o potrditvi naročila, preverite uspešnost vašega naročila

  • Na brezplačni telefonski številki 080-14-10
  • Ob delavniki med 7. in 21. uro, ob sobotah med 7. in 18. uro in ob nedeljah in praznikih med 8. in 12. uro ali
  • Na e-naslovu tg.kontrola@posta.si

Če ste zaključili z oddajo telegrama prek spletne aplikacije, se odjavite iz spletne aplikacije s klikom na »Odjava« (v levem zgornjem delu okna), nato pa spletno aplikacijo zaprete s klikom na "x" v zgornjem desnem delu okna.

​​
 

Kontakti ​​

Imate vprašanje? Pišite nam.

Hvala za vaše vprašanje.