Spletne prevare

S porastom spletnega nakupovanja v obdobju pandemije COVID-19 spletni goljufi množično izkoriščajo dostavne službe, zato bodite pozorni na sporočila, ki jih prejemate s strani različnih dostavnih služb.

 

Sporočila, ki izrabljajo podobo Pošte Slovenije vsebujejo logotip Pošte Slovenije in prejemnika obveščajo o prispelem paketu, za katerega je potrebno plačati poštnino vnaprej.

Za izvedbo lažnega plačila mora prejemnik klikniti na povezavo v sporočilu. Posameznik je v takšen primeru preusmerjen na ponarejeno spletno stran, kjer je prav tako uporabljen logotip Pošte Slovenije. Na tej spletni strani je zahtevano, da prejemnik sporočila vnese podatke o svoji plačilni kartici. Zaradi relativno majhnega zneska (2,99 €), posameznik v želji, da bi čim prej prejel naročeno blago niti ne pomisli, da gre za prevaro. Oškodovanja v poznanih primerih so bila v razponu od 400 € do 1.500 € in ne zgolj 2,99 € kot znaša znesek, ki je prikazan pri plačevanju in v lažnem elektronskem sporočilu.

Kljub temu, da javnost nenehno obveščamo (prispevek RTV SLO) o tovrstnih prevarah, žal do njih še vedno prihaja.

Kako preverimo ali gre za lažno sporočilo?

Dva najbolj očitna indikatorja

1. Zahteva po plačilu poštnine vnaprej

Pošta Slovenije v nobenem primeru ne zahteva plačila vnaprej, poštnina oz. odkupnina se vedno plača ob prevzemu paketa, neposredno pismonoši, na poštnem okencu, paketomatu ali na drugem prevzemnem mestu. Torej če je zahtevano plačilo poštnine vnaprej gre zagotovo za prevaro.

2. Zahtevano je plačilo, sprejemna številka ni navedena ali ne obstaja

Če je v sporočilu navedena sprejemna številka, jo lahko stranke preverijo na spletni strani sledenje.posta.si, na klicnem centru (080 14 00, info@posta.si) in se tako prepričajo ali pošiljka obstaja ali ne. V kolikor pošiljka ne obstaja ali sprejemna številka ni navedena, zahtevano pa je plačilo, gre zagotovo za prevaro.

Primer lažnega sporočila ter spletne strani

Lažno elektronsko sporočilo
Lažna spletna stran

Kaj storiti, če je bilo plačilo izvedeno oz. je posameznik že vnesel podatke o plačilni kartici v obrazec?

1. Nemudoma kontaktirajte svojo banko oz. klicni center za kartično poslovanje in povejte, kaj se je zgodilo. Banka uredi blokado kartice, morda lahko tudi prepreči izvršitev transakcije in s tem izgubo denarja.

2. V primeru, da je prišlo do transakcije in oškodovanja svetujemo, da podate prijavo na najbližjo policijsko postajo.

3. Posamezniki lahko tovrstna spletna oškodovanja prijavite tudi na SI-CERT (nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost).