Roki za pravočasno oddajo pisemskih in paketnih pošiljk

Datum objave: 23.11.2021


Zaradi bližajočih se razprodaj in povečanega prometa ob koncu leta, bo promet s paketnimi pošiljkami, ne samo v Sloveniji, pač pa tudi v tujini, močno povečan. To pomeni, da so lahko dobavni roki, tudi zaradi daljših rokov prenosa v tujini, za pošiljke v novembru in decembru daljši. Zato strankam priporočamo pravočasno oddajo paketnih pošiljk oz. naročilo izdelkov v spletnih trgovinah. Zaradi izjemno povečanega prometa v predprazničnem času Pošta Slovenije stranke vljudno prosi za razumevanje v primeru morebitnih daljših rokov prenosa.

Strankam zato priporočamo, da paketne pošiljke za naslovnike v Sloveniji v letošnjem letu oddajo do 10. decembra, za tujino pa do 1. decembra. V tem času je zaradi božično-novoletnih praznikov višji tudi promet pisemskih pošiljk. Priporočen rok oddaje pisemskih pošiljk za naslovnike v Sloveniji je do 15. decembra, za naslovnike v tujini pa do 6. decembra 2021. Za nujne pošiljke Pošta Slovenije strankam priporoča izbiro storitve Hitra pošta po Sloveniji in Hitra pošta v tujino. Pri pošiljanju vseh vrst pošiljk za tujino, Pošta Slovenije strankam priporoča izbiro storitve Prednostno.


V celotnem lanskem letu je bilo v notranjem poštnem prometu prenesenih nekaj manj kot 190 milijonov navadnih naslovljenih pisemskih pošiljk, v mednarodnem prometu (pošiljke, ki prispejo iz tujine, in pošiljke, ki so v tujino poslane) pa dobrih 8 milijonov pošiljk. Decembra lani je bilo v notranjem prometu prenesenih okoli 19 odstotkov več naslovljenih pisemskih pošiljk v primerjavi z ostalimi meseci v letu, medtem ko je bilo v mednarodnem prometu prenesenih za približno 45 odstotkov več pošiljk.

Pošta Slovenije omogoča sedem različnih načinov dostave paketov na več kot 1.100 prevzemnih mest. Stranke se lahko poslužujejo storitev sprejema in dostave pošiljk na 482 poštah, 24 PS Paketomatih v 15-ih večjih slovenskih mestih, več kot 400 paketnikih, ki so nameščeni ob poštnih poslovalnicah (že več kot 200 paketnikov pa je na voljo na dodatnih lokacijah po državi), 210 bencinskih servisih Petrol in 46 bencinskih servisih Mol ter na avtomatiziranih enotah za oddajo in sprejem pošiljk PS 24/7 v Ljubljani in Kopru. Stranke lahko uporabijo tudi storitev Moja dostava – moja izbira, ki omogoča, da dostavo, naslov in način dostave spremenijo tudi takrat, ko je paket že na poti k njim. Tako tudi spletnim prodajalcem svetuje, da svojim kupcem že v spletni košarici omogočijo izbiro alternativnih dostavnih možnosti in pošiljke pravilno opremijo. Pošiljanje elektronskih podatkov o pošiljkah in naslovnikih izvajalcu dostave paketnih pošiljk omogoča hitrejšo in bolj učinkovito dostavo, primer je mobilna telefonska številka ali elektronski naslov naslovnika, kar v procesu dostave omogoča e-obveščanje naslovnika o pošiljki in izvajanje storitve Moja dostava – moja izbira.

Nekaj nasvetov za varen in hiter način dostave:

  • Plačevanje nakupov s plačilnimi karticami. Izogibanje plačevanju po povzetju.
  • Sprememba dostave, naslova in načina dostave z uporabo storitve Moja dostava – moja izbira.
  • Sledenje pošiljki na vsakem koraku prek storitve Sledenje pošiljk (posta.si).
  • Izbira brezkontaktnega načina dostave v PS Paketomat ali paketnik Direct4me.


Posita IPPS Moj Paket PS Logistika EPPS Intereuropa