Pošta Slovenije napoved morebitne stavke enega od reprezentativnih sindikatov ocenjuje kot preuranjeno, glede na to, da ves čas potekajo redni sestanki in usklajevanja s sindikati. Družba sledi vsem aktualnim trendom v poštno-logistični panogi ter se nanje odziva s projekti, investicijami, optimizacijskimi ukrepi in organizacijskimi spremembami, zasnovanimi v okviru novega strateškega razvojnega programa do leta 2026, kateremu je konec leta 2023 podal soglasje Slovenski državni holding. Pošta Slovenije se tako kot drugi evropski poštni operaterji sooča s pospešeno digitalizacijo, ki vpliva na upad pisemskih pošiljk (za več kot -50 % v zadnjih 10 letih) in predstavlja močan pritisk na stroškovno učinkovitost, zato si že nekaj časa poleg ukrepov za optimizacijo poslovanja intenzivno prizadeva za spremembo poštne zakonodaje, ki se ni pomembneje spremenila že od leta 2009. Z upadanjem pisemskih pošiljk namreč obstoječi standardi kakovosti in zahteve glede omrežja povzročajo visoke stroške pisemskega poslovanja ob bistveno nižjih količinah. Nastalo finančno vrzel mnogo drugih držav že sedaj rešuje z zagotavljanjem finančnih virov za pokrivanje bremena vzdrževanja široke dostopnosti poslovalnic in pogostosti dostave pisemskih pošiljk s strani države (subvencije, državne pomoči) in prilagajanjem regulative, ki zmanjšuje zahteve glede kakovosti storitve oz. frekvence dostave pisem in gostote omrežja. Dostavo pisemskih pošiljk so že prilagodili v večini držav EU: Avstrija, Belgija, Portugalska, Nemčija, Islandija, Finska, Nizozemska, Švica ipd. Tudi v Pošti Slovenije so glede na dnevne količine pisem v dostavi spremembe na tem področju nujne, o čemer pa trenutno potekajo usklajevanja s preostalimi deležniki.
Pošta Slovenije bo skladno z novo strategijo širila paketno-logistične kapacitete, tako objekte kot tudi logistično opremo, število paketomatov in posodabljala vozni park (tudi zelenega), razvijala logistične storitve z višjo dodano vrednostjo, avtomatizirala procese, optimizirala pisemsko poslovanje (tudi z novo napravo za usmerjanje večjih pošiljk) ter izboljševala uporabniško izkušnjo. Za dvig konkurenčnosti in povečanje zadovoljstva uporabnikov storitev bo za celotno Skupino Pošta Slovenije ključnega pomena nadaljnja digitalizacija poslovanja, tako internih procesov kot procesov, usmerjenih k strankam. Ta bo poleg novih tehnoloških rešitev, širitve kapacitet podatkovnih (data) centrov, vključevala tudi razvoj digitalnih znanj in veščin zaposlenih.
V Skupini Pošta Slovenije kljub spremembam v okolju, e-substituciji in spremenjenim navadam uporabnikov načrtujemo nadaljnjo rast, ki bo slonela na treh najpomembnejših strateških poslovnih stebrih - logistika, paketi in pisma. Z novim strateškim razvojnim programom krepimo zastavljeno smer nadaljnje transformacije tradicionalnega poštnega operaterja v mednarodno paketno-logistično Skupino Pošta Slovenije.
V Pošti Slovenije si bomo prizadevali, da do stavke, zaenkrat gre samo za napoved, ne bo prišlo.