COVID-19 FAQ

Pripravili smo odgovore na najpogosteje zastavljena vprašanja z informacijo, kako obdobje koronavirusa vpliva na izvajanje storitev.

Naročil sem blago v spletni trgovini, kje lahko preverim, kje se nahaja moj paket?

Vaš paket lahko poiščete in mu sledite v aplikaciji Sledenje pošiljk.

V označeno polje vnesete 13-mestno številko vašega paketa in varnostno kodo. Prejeli boste podatek o trenutnem statusu vašega paketa.

Kako lahko plačam kupnino za paket?

Vsem strankam priporočamo, da blago plačajo že ob samem naročilu, in sicer s plačilno kartico, po predračunu z nakazilom na TRR prodajalca oz. v skladu s ponujenimi možnostmi prodajalca. Če prodajalec te možnosti ne omogoča, lahko izberete odkupno poslovanje in kupnino plačate ob prevzemu pošiljke pismonoši.

Sem okužen in sem v samoizolaciji – kako lahko prevzamem pošiljko?

Če ste okuženi s koronavirusom in ste v samoizolaciji, ravnate v skladu z navodili pristojnih zdravstvenih inštitucij. To praviloma tudi pomeni, da vam pismonoša pošiljke zaradi preprečitve tveganja okužbe ne sme vročiti.  Pismonoša morate ob njegovem obisku (npr. zvonjenju na domofon ipd.) obvestiti, da pošiljke zaradi samoizolacije ne morete prevzeti. Pismonoša bo v tem primeru v vašem nabiralniku pustil obvestilo, s katerim boste pošiljko lahko vi ali vaš pooblaščenec prevzeli na pošti v roku 15 dni.

Kje lahko preverim delovni čas pošte?

Delovni čas katerekoli pošte lahko preverite v iskalniku poslovalnic.

Kako zaposleni v Pošti Slovenije skrbijo za zaščito pred okužbo in prenosom virusa – so uporabniki varni?

V Pošti Slovenije spoštujemo predpisane ukrepe za zaščito pred okužbo in širitvijo koronavirusa. Ker smo dnevno v stiku s strankami, spoštujemo visoke standarde zaščite in smo temu ustrezno prilagodili delovne procese.

Ali se virus prenaša na poštnih pošiljkah?

Po do sedaj znanih podatkih iz literature novi koronavirus SARS-CoV-2 na različnih materialih preživi različno dolgo:

  • na tiskarskem in tekstilnem papirju do 3 ure,
  • na bakreni površini do 4 ure,
  • na kartonu do 24 ur,
  • na lesu in tkaninah do 2 dni,
  • na gladkih površinah (kot so steklo in bankovci) do 4 dni,
  • na gladkih površinah (kot sta jeklo in plastika) do 1 teden.

Stabilnost oziroma infektivnost virusa je bila določena v laboratorijih v optimalnih pogojih in z visokimi začetnimi koncentracijami virusa. V praksi je zaradi dodatnih faktorjev, kot so dnevna svetloba, nihanja v temperaturi in vlažnosti ter nižjih začetnih koncentracij virusa, pričakovati, da je stabilnost manjša kot v laboratorijskih študijah.

Razkužila lahko učinkovito uničijo virus in preprečijo, da bi virus prešel na človeka. Za čiščenje površin priporočamo vodo in običajna čistilna sredstva, za razkuževanje površin pa 0,1-odstotno raztopino belilnega sredstva na osnovi natrijevega hipoklorita (npr. varikina). Za občutljive površine lahko namesto belilnega sredstva na osnovi natrijevega hipoklorita uporabimo razkužilo, ki vsebuje 70-odstotni etanol.

Kdaj se šteje, da je paket izgubljen?

V skladu s splošnimi pogoji poslovanja se šteje, da je paket izgubljen, če ni dostava ni izvedena v roku 20 dni od sprejema. Pošiljatelj je v takem primeru na osnovi izvedenega reklamacijskega postopka upravičen do ustrezne odškodnine.

Ali moram za obisk poštne poslovalnice izpolnjevati pogoj PCT?

Da. V skladu z odlkom o načinu izpolnjevanja pogoja prebolevnosti, cepljenja in testiranja za zajezitev širjenja okužb z virusom SARS-CoV-2 morajo od 15. septembra 2021 tudi uporabniki poštnih storitev, torej stranke, ki pridejo storitev opraviti v poštne poslovalnice, izpolnjevati PCT pogoj.
Pogoja PCT ni potrebno izpolnjevati uporabnikom poštnih storitev, ki v skladu z odlokom opravijo prevzem pošiljke, ki jo je treba osebno prevzeti, ker bi zaradi neprevzema nastale pravne posledice.

Na kakšen način bo Pošta Slovenije preverjala upoštevanje pogoja PCT?

V skladu z novim odlokom, po katerem morajo tudi uporabniki poštnih storitev izpolnjevati pogoj PCT, so na vratih pošt izobešena obvestila za uporabnike storitev o izpolnjevanju pogoja PCT ob vstopu v poslovalnico. Zaposleni na poštnih okencih pri strankah preverjajo izpolnjevanje pogoja PCT z izjavo stranke, in sicer na način, da stranki zastavijo vprašanje o izpolnjevanju pogoja PTC.

Ali zaposleni Pošte izpolnjujejo pogoj PCT?

Da. Na podlagi Odloka o načinu izpolnjevanja pogoja prebolevnosti, cepljenja in testiranja za zajezitev širjenja okužb z virusom SARS-CoV-2, morajo pri opravljanju dela, pri katerem zaposleni prihajajo v neposreden stik z drugimi osebami, od 15. septembra 2021 pa tudi vsi ostali zaposleni v Pošti Slovenije, izpolnjevati pogoj PCT. Izvajalci storitev Pošte Slovenije pa strankam niso dolžni dokazovati izpolnjevanja pogoja PCT.

Kaj boste storili v primeru prevzema priporočene pošiljke ali paketa, če oseba pogoja PCT ne bo izpolnjevala? Bo v tem primeru za prevzem pošte obstajal kakšen alternativen način?

Strankam, ki pogoja PCT ne izpolnjujejo, ali ne želijo odgovoriti na vprašanje, zaposleni vljudno zavrnejo izvedbo storitve. Uporabnike poštnih storitev ob tem vljudno prosimo, da dosledno upoštevajo vladni odlok ter obiščejo pošto ob izpolnjevanju pogoja PCT, da bomo lahko zagotavljali nemoteno izvajanje storitev na poštah.
Sicer pa uporabnikom svetujemo, da se poslužujejo tudi alternativnih oblik dostave oziroma sprejema pošiljk – paketomatov, paketnikov in možnosti dostave na dogovorjeno lokacijo (npr. drug naslov dostave, dostava v PS Paketomat, na dogovorjeno mesto), možna pa je tudi ponovna dostava pošiljke.

Posita IPPS Moj Paket PS Logistika EPPS Intereuropa