COVID-19 FAQ

Pripravili smo odgovore na najpogosteje zastavljena vprašanja z informacijo, kako obdobje koronavirusa vpliva na izvajanje storitev.

Naročil sem blago v spletni trgovini, kako lahko preverim kje se nahaja moj paket?

Vaš paket lahko poiščete in mu sledite v aplikaciji Sledenje pošiljk.

V označeno polje vnesete 13-mestno številko vašega paketa in varnostno kodo. Prejeli boste podatek o trenutnem statusu vašega paketa.

Kako lahko plačam kupnino za paket?

Vsem strankam priporočamo, da blago plačajo že ob samem naročilu, in sicer s plačilno kartico, po predračunu z nakazilom na TRR prodajalca oz. v skladu s ponujenimi možnostmi prodajalca. Če prodajalec te možnosti ne omogoča, lahko izberete odkupno poslovanje in kupnino plačate ob prevzemu pošiljke pismonoši.

Sem okužen in sem v samoizolaciji – kako lahko prevzamem pošiljko?

Če ste okuženi s koronavirusom in ste v samoizolaciji, ravnate v skladu z navodili pristojnih zdravstvenih inštitucij. To praviloma tudi pomeni, da vam pismonoša pošiljke zaradi preprečitve tveganja okužbe ne sme vročiti.  Pismonoša morate ob njegovem obisku (npr. zvonjenju na domofon ipd.) obvestiti, da pošiljke zaradi samoizolacije ne morete prevzeti. Pismonoša bo v tem primeru v vašem nabiralniku pustil obvestilo, s katerim boste pošiljko lahko vi ali vaš pooblaščenec prevzeli na pošti v roku 15 dni.

Kje lahko preverim delovni čas pošte?

Delovni čas katerekoli pošte lahko preverite v iskalniku lokacij.

Kako zaposleni v Pošti Slovenije skrbijo za zaščito pred okužbo in prenosom virusa – so uporabniki varni?

V Pošti Slovenije spoštujemo predpisane ukrepe za zaščito pred okužbo in širitvijo koronavirusa. Ker smo dnevno v stiku s strankami, spoštujemo visoke standarde zaščite in smo temu ustrezno prilagodili delovne procese.

Ali se virus prenaša na poštnih pošiljkah?

Po do sedaj znanih podatkih iz literature novi koronavirus SARS-CoV-2 na različnih materialih preživi različno dolgo:

  • na tiskarskem in tekstilnem papirju do 3 ure,
  • na bakreni površini do 4 ure,
  • na kartonu do 24 ur,
  • na lesu in tkaninah do 2 dni,
  • na gladkih površinah (kot so steklo in bankovci) do 4 dni,
  • na gladkih površinah (kot sta jeklo in plastika) do 1 teden.

Stabilnost oziroma infektivnost virusa je bila določena v laboratorijih v optimalnih pogojih in z visokimi začetnimi koncentracijami virusa. V praksi je zaradi dodatnih faktorjev, kot so dnevna svetloba, nihanja v temperaturi in vlažnosti ter nižjih začetnih koncentracij virusa, pričakovati, da je stabilnost manjša kot v laboratorijskih študijah.

Razkužila lahko učinkovito uničijo virus in preprečijo, da bi virus prešel na človeka. Za čiščenje površin priporočamo vodo in običajna čistilna sredstva, za razkuževanje površin pa 0,1-odstotno raztopino belilnega sredstva na osnovi natrijevega hipoklorita (npr. varikina). Za občutljive površine lahko namesto belilnega sredstva na osnovi natrijevega hipoklorita uporabimo razkužilo, ki vsebuje 70-odstotni etanol.

Kdaj se šteje, da je paket izgubljen?

V skladu s splošnimi pogoji poslovanja se šteje, da je paket izgubljen, če dostava ni izvedena v roku 20 dni od sprejema. Pošiljatelj je v takem primeru na osnovi izvedenega reklamacijskega postopka upravičen do ustrezne odškodnine.

Ali moram za obisk poštne poslovalnice izpolnjevati pogoj PCT?

 Pogoja PCT z 21. februarjem 2022 ni več treba izpolnjevati.