Novice

Obvestilo posameznikom, ki prejmejo (lažna) elektronska sporočila o prispelem paketu

Datum objave: 30.09.2022

V zadnjih tednih smo opazili porast lažnih elektronskih sporočil o prispelem paketu, za katerega je treba plačati manjši znesek poštnine. Tovrstna sporočila so poslana »na slepo« v velikem številu, zato je relativno velika verjetnost, da prejemnik tovrstnega sporočila dejansko pričakuje pošiljko.

Prejemniki tovrstnih sporočil naj bodo pozorni na naslednje:

  • Sporočilo ni poslano z elektronskega naslova z domene posta.si. Uporabljajo se podobni naslovi (packet@poste-slovenia.com, slovenijaappost@tubidu.com) Obvestila o prispelih pošiljkah, ki jih posreduje sistem Pošte Slovenije, so poslana z elektronskega naslova vasa.posta@posta.si, kar je v sporočilu mogoče enostavno preveriti. Naj vas ne zavedejo logotipi Pošte Slovenije, vsak lahko na enostaven način vključi tak logotip v sporočilo.
  • Če je besedilo v sporočilu v »polomljeni slovenščini« ali vsebuje čudne besedne zveze, to kaže, da gre za prevod s spletnimi orodji in je sporočilo zagotovo lažno.
  • V lažnih sporočilih so povezave na različne lažne spletne strani, ki niso na domeni posta.si, temveč uporabljajo različne druge domene, ki pa vsebujejo podobne nazive, recimo possta.com, post-of-slovenia.net itd.
  • Če je na lažni spletni strani kot edina možnost, da prejemnik poravna poštnino, navedena kreditna kartica, zagotovo gre za prevaro. Pošta Slovenije tovrstne storitve plačevanja poštnine vnaprej ne omogoča, poštnina/odkupnina in stroški se plačajo ob prevzemu pošiljke (ob dostavi, ob prevzemu na pošti ali drugem prevzemnem mestu in ob prevzemu na paketomatu).
  • Če je v sporočilu navedena sprejemna številka, lahko na https://sledenje.posta.si vedno preverite, ali pošiljka s to številko sploh obstaja.
  • Če ste v dvomih, lahko vedno posredujete sporočilo na info@posta.si ali pokličete na številko 080 14 00, kjer vam bodo odgovorili na vaša vprašanja.

Ukrepanje:

Če ste v dvomih glede pristnosti sporočila, se obrnite na naš klicni center (080 14 00) ali pošljite izvirno sporočilo na elektronski naslov info@posta.si.

  • Če vas je pošiljatelj kontaktiral, ne nameščajte nobenih aplikacij na telefon ali računalnik, saj gre za škodljive aplikacije, ki omogočajo nadzor nad vašo napravo.
  • Če je sporočilo lažno, ga izbrišite, nanj ne odgovarjajte in ne klikajte na povezave v sporočilu.
  • Na lažnih spletnih straneh ne vnašajte podatkov o plačilnih karticah, če ste slučajno podatke vnesli, o tem obvestite banko, da blokira plačilno kartico.
  • Če ste bili žrtev prevare in ste bili oškodovani, prevaro prijavite na lokalni policijski postaji.
Primer e-sporočila 1
Primer e-sporočila 2

Videz lažnih spletnih strani za plačevanje

Prima lažnih spletnih strani

 

Kontakt za medije

pr@posta.si

Materiali za medije

  •  
  •  
  •