V zadnjih tednih smo opazili porast lažnih elektronskih sporočil o prispelem paketu, za katerega je treba plačati manjši znesek poštnine. Tovrstna sporočila so poslana »na slepo« v velikem številu, zato je relativno velika verjetnost, da prejemnik tovrstnega sporočila dejansko pričakuje pošiljko.
Prejemniki tovrstnih sporočil naj bodo pozorni na naslednje:
- Sporočilo ni poslano z elektronskega naslova z domene posta.si. Uporabljajo se podobni naslovi (packet@poste-slovenia.com,
slovenijaappost@tubidu.com) Obvestila o prispelih pošiljkah, ki jih posreduje sistem Pošte Slovenije, so poslana z elektronskega naslova
vasa.posta@posta.si, kar je v sporočilu mogoče enostavno preveriti. Naj vas ne zavedejo logotipi Pošte Slovenije, vsak lahko na enostaven način vključi tak logotip v sporočilo.
- Če je besedilo v sporočilu v »polomljeni slovenščini« ali vsebuje čudne besedne zveze, to kaže, da gre za prevod s spletnimi orodji in je sporočilo zagotovo lažno.
- V lažnih sporočilih so povezave na različne lažne spletne strani, ki niso na domeni posta.si, temveč uporabljajo različne druge domene, ki pa vsebujejo podobne nazive, recimo possta.com, post-of-slovenia.net itd.
- Če je na lažni spletni strani kot edina možnost, da prejemnik poravna poštnino, navedena kreditna kartica, zagotovo gre za prevaro. Pošta Slovenije tovrstne storitve plačevanja poštnine vnaprej ne omogoča, poštnina/odkupnina in stroški se plačajo ob prevzemu pošiljke (ob dostavi, ob prevzemu na pošti ali drugem prevzemnem mestu in ob prevzemu na paketomatu).
- Če je v sporočilu navedena sprejemna številka, lahko na https://sledenje.posta.si vedno preverite, ali pošiljka s to številko sploh obstaja.
- Če ste v dvomih, lahko vedno posredujete sporočilo na info@posta.si ali pokličete na številko 080 14 00, kjer vam bodo odgovorili na vaša vprašanja.