IPC raziskava o čezmejnem spletnem nakupovanju

Datum: 6.2.2019
Mednarodna organizacija International Post Corporation (IPC) je 29. januarja 2019 objavila rezultate raziskave o čezmejnem spletnem nakupovanju, v kateri je sodelovalo več kot 33.500 posameznikov iz 41 držav, tudi iz Slovenije.

Izkušnje kupcev, ki so v zadnjih treh mesecih vsaj enkrat nakupovali preko spleta in naročali iz tujine, je četrto leto zapored v obširni spletni raziskavi izvedla IPC. IPC je dodatno poglobila svojo raziskavo s pričakovanji pri čezmejnem nakupovanju. Raziskava je ponovno pokazala, da pošte ostajajo v idealnem položaju za dostavo lahkih pošiljk prek svojih omrežij in so še vedno partner za dostavo pri več kot 70 % čezmejnih spletnih nakupovalcev.

Ko so bili potrošniki povprašani po želenem kraju za dostavo pošiljk, je bila najpriročnejša lokacija dostave dom (59 %), sledili so varno mesto na domačem naslovu (22 %), pisarna oz. delovno mesto (18 %) in drugi naslov (18 %).

raziskava_IPC

Raziskava je pokazala, da nakupi večinoma (84 %) gredo v manjše pakete do 2 kg. Od tega jih je 9 % tehtalo manj kot 100 g. 40 % blaga, kupljenega čez mejo, je stalo manj kot 25 EUR, pri čemer je 47 % vprašanih reklo, da bi ta nakup šel v njihov poštni nabiralnik.

Potrošniki pričakujejo hitrejšo dostavo in skrb za okolje

Trendi tudi kažejo, da vsako leto potrošniki povečujejo pričakovanja glede hitrosti dostave. Na vprašanje, kaj naj pošte naredijo za izboljšanje čezmejne dostave, jih 32 % želi hitrejšo dostavo.

Potrošniki se na vseh trgih dobro zavedajo okoljskih posledic povečanja čezmejne spletne trgovine, saj si 60 % vprašanih želi, da bi bila embalaža trajnostna. 50 % bi jih bilo za to pripravljeni plačati 0,10 EUR. 48 % vprašanih si tudi želi, da bi bila dostava njihovih paketov ogljično nevtralna, 43 % pa bi bilo pripravljenih plačati 0,10 EUR za dostavo z nevtralnimi emisijami ogljika.

Glavni trgi in trgovci

V čezmejni e-trgovini še vedno prevladujejo Kitajska in veliki trgovci na drobno. Kitajska je predstavljala 38 % nedavnih čezmejnih nakupov, sledile so ZDA (15 %), Združeno kraljestvo (10 %) in Nemčija (9 %). Na podlagi 41 raziskanih trgov predstavljajo nakupi preko Amazona, Alibabe/AliExpressa, eBaya in Wisha 64 % kupljenih čezmejnih e-trgovinskih izdelkov..


Glavni izsledki raziskave za Slovenijo:

  • 55 % kupcev nakupuje na Kitajskem, 31 % v Nemčiji, 29 % v Veliki Britaniji,
  • 25 % kupcev naroča pri prodajalcu AliExpress, 23 % na eBayju, 14 % na Wish in 13 % pri Amazonu,
  • kar 38 % slovenskih kupcev plača spletni nakup s PayPalom, 24 % se jih odloči za plačilo s kreditno kartico in 16 % plača odkupnino po povzetju,
  • sledenje uporablja 86 % slovenskih kupcev, ta odstotek se iz leta v leto povečuje,
  • 75 % slovenskih kupcev za dostavo izbere domač naslov, 23 % jih izbere za dostavno mesto poštno poslovalnico.
raziskava_IPC

*** International Post Corporation je organizacija, ki za svoje članice in skupaj z njimi skrbi za bolj kakovostne servise mednarodnih pošiljk in izvaja največjo svetovno raziskavo potrošnikov, ki se osredotoča na čezmejno spletno trgovino. Sodelujoče države: Avstrija, Avstralija, Belgija, Brazilija, Ciper, Danska, Filipini, Finska, Francija, Grčija, Hongkong, Islandija, Indonezija, Irska, Indija, Italija, Japonska, Južna Koreja, Kanada, Kitajska, Latvija, Luksemburg, Madžarska, Malezija, Mehika, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Nova Zelandija, Portugalska, Rusija, Savdska Arabija, Singapur, Slovenija, Španija, Švedska, Švica, Tajska, Vietnam, Združeno kraljestvo in Združene države Amerike.