Sporočila za medije

Pošta Slovenije ob svetovnem dnevu pošte 2025 Lokalna storitev. Globalni doseg.

Datum objave: 09.10.2025

Ob današnjem svetovnem dnevu pošte, ki ga vsako leto obeležujemo 9. oktobra, se Pošta Slovenije pridružuje globalni kampanji Svetovne poštne zveze pod geslom #PostForPeople: Lokalna storitev. Globalni doseg (World Post Day). V času hitrih sprememb poštne storitve ostajajo nepogrešljiv del vsakdanjega življenja – od dostave pisem in paketov do finančnih storitev, podpore ob krizah ter povezovanja skupnosti. Letošnji svetovni dan pošte ima za Pošto Slovenije poseben pomen zaradi prejete nagrade »Svetovni poštni operater leta«. Nagrada potrjuje uspešnost njenega razvoja v smeri digitalizacije, avtomatizacije in uporabniške izkušnje. Pošta Slovenije ob tem nadaljuje z aktivnostmi za širitev vloge poštnih poslovalnic, ki bi v sodelovanju z državo poleg osnovnih poštnih in bančnih storitev prebivalcem postopoma omogočale tudi dostop do izbranih upravnih storitev kot javnega servisa v lokalnem okolju.

Pošta Slovenije zagotavlja dostopnost poštnih storitev tudi v najbolj oddaljenih krajih. Uporabnikom poštnih storitev je na voljo 475 poštnih poslovalnic in pogodbenih pošt. Poleg tega je bilo v zadnjih letih vzpostavljenih več kot 350 alternativnih lokacij za prevzem in oddajo pošiljk ter 236 paketomatov, ki se bodo do konca leta skoraj podvojili. Skupno je po vsej Sloveniji na voljo več kot 1.500 prevzemno-oddajnih točk, kar uporabnikom omogoča opravljanje poštnih storitev vsaj petkrat na teden. Pošta Slovenije tako ohranja dostopnost storitev v lokalnem okolju, hkrati pa se prilagaja spremenjenim življenjskim navadam, digitalizaciji in razvoju informacijske tehnologije.

V skladu z novo strategijo si Pošta Slovenije prizadeva za transformacijo poštnih poslovalnic v t. i. kontaktne točke države. Cilj je, da bi poleg poštnih in bančnih storitev prebivalcem postopoma ponudila tudi izbrane upravne storitve, kar bi povečalo dostopnost javnih storitev in prispevalo k digitalizaciji poslovanja. Takšna nadgradnja poštne mreže sledi praksam iz tujine, kjer države že izkoriščajo prisotnost poštnih okenc za izvajanje storitev javne uprave – denimo v Italiji, kjer je na pošti mogoče urediti osebno izkaznico in druge dokumente. Pošta Slovenije je idejo že predstavila več ministrstvom, ki so jo sprejela pozitivno, zato se pričakuje nadaljnji razvoj sodelovanja v tej smeri.

V dinamičnem in nenehno spreminjajočem se okolju nudi zanesljive in varne storitve za pretok blaga in informacij, povezuje pisemske in paketne storitve, logistiko, elektronsko poslovanje in sodobne informacijske rešitve. V ospredje postavlja razvoj moderne logistike in paketnega poslovanja. Pri tem ostaja zvesta svojemu osnovnemu poslanstvu – izvajanju univerzalne poštne storitve po celotni državi. Skupina Pošta Slovenije sledi najboljšim evropskim praksam in se usmerja v transformacijo poslovanja v smeri regionalno prisotne logistično-paketne družbe.

Pomemben del te preobrazbe predstavljajo vlaganja v avtomatizacijo in digitalizacijo procesov, ki prispevajo k večji učinkovitosti in boljši podpori uporabnikom. Med ključnimi inovacijami je uvedba prve glasovne asistentke na osnovi umetne inteligence  Pie (Poštna interaktivna asistentka), ki optimizira komunikacijo v kontaktnem centru. V teku je tudi posodobitev IT podpore za prodajne procese (CRM) in prenova korporativne spletne strani. Z aplikacijo PS Dostavna mesta je bil uveden sistem za vizualizacijo, optimizacijo in navigacijo dostavnih poti, kar predstavlja celovito digitalno preobrazbo dostavnega procesa.

Pošta Slovenije v sklopu projekta »First-last mile« uvaja izboljšave v procesih začetnih in končnih delov poti paketa (ko se paket prevzame pri pošiljatelju in ko se dostavi naslovniku). Projekt uvaja napredno tehnologijo za sprotno (dinamično) načrtovanje najbolj optimalnih poti, hkrati pa omogoča prilagajanje poti glede na prometne razmere v realnem času, spremembe prevzemov in dostav (glede na želje strank) in nova naročila. S tem pristopom bo omogočeno tudi hitrejše uvajanje novih storitev, npr. prevzem pošiljke na domu ter časovno okno dostave, boljši pogoji dela in še bolj personalizirane oz. prilagojene storitve za stranke.

Za večjo učinkovitost sta v teku implementacija novih naprav za usmerjanje pisemskih pošiljk (Mixed Mail Sorter) in načrtovanje novega paketnega usmerjevalnika v poštnem logističnem centru v Mariboru. Pošta Slovenije je razširila tudi kapacitete podatkovnih centrov, da lahko podpira rastočo digitalizacijo poslovanja strank. Prek nove enotne aplikacije MojaPošta bo poleg upravljanja paketov zagotavljala tudi digitalne pisemske storitve, kot je e-vročanje. V poslovalnicah vzpostavlja avtomatizirane cone, kjer bodo stranke lahko samostojno oddale paket, kasneje tudi pismo.

V letu 2025 je Pošta Slovenije prejela več pomembnih mednarodnih in domačih priznanj, ki potrjujejo kakovost njenega delovanja na različnih področjih. Na konferenci World Mail & Express Europe v Rimu je, kot že navedeno, prejela nagrado Svetovni poštni operater leta, poleg tega pa tudi nagrado za najboljšo filatelistično kampanjo. Za projekt digitalizacije kontaktnega centra in uvedbo prve glasovne asistentke, ki temelji na umetni inteligenci, je prejela DigiNagrado, medtem ko je projekt PIA prejel zlato nagrado Diggit v kategoriji umetna inteligenca. Slovensko logistično združenje ji je podelilo nagrado za logistični projekt leta, mreža DHL Parcel Connect pa priznanje za najvišjo kakovost dostave paketov.

Ob tem velja izpostaviti tudi mednarodno vpetost Pošte Slovenije, ki pomembno prispeva k oblikovanju prihodnosti globalnih poštnih storitev. Kot članica Svetovne poštne zveze (SPZ), v kateri je 192 držav, Republika Slovenija od leta 1992 aktivno sodeluje pri usklajevanju in razvoju globalnih poštnih storitev. Na nedavnem kongresu SPZ je bila Republika Slovenija izvoljena v Upravni svet SPZ (CA), Pošta Slovenije pa v Poštno-operativni svet SPZ (POC), kar ji omogoča izmenjavo dobrih praks, krepitev inovacij in utrjevanje položaja med vodilnimi poštnimi operaterji. Mednarodno sodelovanje potrjuje tudi ponovna izvolitev Marjana Osvalda, dolgoletnega sodelavca Pošte Slovenije, za namestnika generalnega direktorja SPZ. Njegova vizija vključuje zmanjševanje razvojnega razkoraka med državami ter krepitev univerzalne poštne storitve.

Tudi v času kriz (kot je bila npr. epidemija covida-19), Pošta Slovenije ohranja svojo vlogo povezovalnega člena med ljudmi in zagotavljanja dostave pošiljk. Pomemben del njenega delovanja pa predstavlja tudi trajnostni razvoj – z največjim deležem električnih vozil v državi, digitalizacijo storitev ter zmanjševanjem ogljičnega odtisa na pošiljko. V skladu z ESG strategijo zasleduje ambiciozne cilje na področju okolja, družbene odgovornosti in korporativnega upravljanja. Ob tem aktivno sodeluje z lokalnimi skupnostmi in podpira številne družbeno odgovorne projekte, od dobrodelnih akcij do kulturnih, športnih in izobraževalnih dogodkov, ki pozitivno vplivajo na širšo družbo. Prav na današnji dan je tako zaključena še ena uspešna dobrodelna akcija »Poštar Pavli polni šolske torbe«. Za pomoč šolarjem iz socialno šibkejšega okolja je Pošta Slovenije zbrala 75.734 kosov šolskih potrebščin, kar predstavlja rekordno število doslej. Do današnjega dne je bilo zbranih tudi 9.949,75 EUR finančnih sredstev, ki jih je Pošta Slovenije poleg že zbranih šolskih potrebščin v mesecu avgustu predala Zvezi prijateljev mladine Slovenije.

Generalni direktor Pošte Slovenije Marko Cegnar ob današnjem svetovnem dnevu pošte poudarja, da poštne storitve niso zgolj logistična dejavnost, temveč pomemben element zaupanja, povezanosti in odgovornega delovanja v družbi. »Zaposleni s svojo prisotnostjo in zanesljivostjo bistveno prispevajo k delovanju lokalnih okolij, poklic pismonoše pa ostaja med najbolj cenjenimi v državi. Pošta Slovenije z inovacijami, kot so glasovna asistentka PIA, digitalizacija dostavnih poti, platforma MojaPošta ipd. združuje tradicijo z napredkom. Z doslednim zasledovanjem ciljev izboljšanja uporabniške izkušnje ter uvajanjem novih funkcionalnosti ostajamo zavezani razvoju, učinkovitosti in dostopnosti storitev na lokalni in globalni ravni,« poudarja. Ob tem dodaja, da Pošta Slovenije s svojo prisotnostjo v mednarodnih organih tako ne le utrjuje svoj ugled med vodilnimi poštnimi operaterji, temveč tudi aktivno prispeva k razvoju trajnostnih, digitalno podprtih in uporabniku prijaznih rešitev, ki povezujejo lokalne skupnosti z globalnim okoljem. »Naša vloga v mednarodnem prostoru potrjuje, da smo zanesljiv partner v oblikovanju prihodnosti poštnih storitev,  ki temeljijo na inovacijah, trajnosti in povezovanju ljudi

 

Kontakt za medije

pr@posta.si

Materiali za medije

  •  
  •  
  •