080 14 00
<p><strong>Dolina miru, prva v Cannesu</strong><br></p><p>Le desetletje po tem, ko so se oblasti odločile, da bo<br>Slovenija ustanovila lastno filmsko industrijo, in osem let<br>po premieri prvega domačega celovečernega filma se<br>je slovenski film leta 1957 že uvrstil v uradno selekcijo<br>najuglednejšega filmskega festivala na svetu, tistega v<br>Cannesu. Režiser filma Dolina miru France Štiglic je bil kot<br>prvi slovenski režiser nominiran za zlato palmo za režijo.<br>Ameriški igralec John Kitzmiller je za vlogo ameriškega<br>pilota Jima kot prvi temnopolti igralec prejel nagrado za<br>najboljšo moško vlogo. Na letošnjem canskem festivalu je<br>bil film Dolina miru ob svoji šestdesetletnici predvajan med<br>canskimi klasiki. Če bi samostojna Slovenija premogla le<br>kanček ambicij, ki so jih za svoj film in filmsko kulturo gojili<br>ti pionirji, bi naši filmi tudi danes bili redni gostje v uradnih<br>programih največjih svetovnih festivalov. Ker smo država<br>brez strategije, ker se ne znamo zgledovati po boljših od<br>nas, ker komaj skrbimo za preživetje svojega filma in ker<br>nikakor nismo sposobni dojeti, da je kultura investicija in<br>ne strošek, se moramo zadovoljiti s slovenskim filmskim<br>čudežem. Svojo filmsko kulturo, ki v svetu ni neopažena,<br>smo res ohranili, vendar zgolj zaradi trme, požrtvovalnosti in<br>predanosti filmskih ustvarjalcev. Smo dokaz, da se tudi iz<br>nič da ustvariti vsaj spodobna nacionalna kinematografija,<br>taka, ki si zasluži, da jo počastijo tudi znamke. Film Dolina<br>miru je le eden od mnogih biserov naše filmske dediščine.<br></p><p>Dr. Igor Koršič</p>