​​​

 

 

Slovenski film

Slovenski film

0 €
Datum izida:5.11.2015 23:00:00
Oblikovanje:Špela Drašlar
Motiv:Prizor iz filma Odhod od maše v Ljutomeru
Tisk:SIA Baltijas Banknote, Latvija
Izvedba:Štiribarvni ofset v mali poli z 10 znamkami
Papir:Chancellor litho PVA gum FSC, 102 g/m2
Velikost:
Zobčanje:Grebenasto 13 1/4 : 13 1/4
Ilustracija:
Fotografija:
Pošta:
Poštna številka:

Slovenski film

<font lang="JA" size="1" face="ApexNew-Book"><font lang="JA" size="1" face="ApexNew-Book"><p align="left">Po naši stari navadi bo kdo rekel&#58; “Pa kaj pa potem!” In vendar so ti metri, ta filmski dokument v enem kadru, ki ga je posnel odvetnik Karol Grossmann v Ljutomeru leta 1905, š kako pomembni. Ta koščk filma predstavlja slovenske filmske Brižnske spomenike, temeljni kamen v tistem čsu nove umetnosti, novega načna predstavljanja sveta in pripovedovanja zgodb. Od takrat se je film razvil v danes eksplozivno rastoč in prepletajoč se medijsko krajino, dominanto sodobne kulture... Film, ki so ga pozneje poimenovali “Odhod od maš” je izraz tiste samozavesti in samozavedaja, ki sta potrebni, da se neka skupnost ljudi političo konstituira v narod in nacijo. Ni nepomembno, da se je to zgodilo v manjšm, obrobnem kraju in da je dokument posnel neprofesionalec, nekdo, ki ni bil niti poklicni fotograf.</p><p align="left">Ljutomer je očtno kraj, kjer se dela prve smele korake, od konjskih dirk, taborov do filma. Ljutomerčni so (bili?) očtno ljudje, ki se ne ozirajo naokrog, ampak storijo tisto, kar od njih zahteva čs. Prvi francoski filmski dokument iz leta 1895 predstavlja odhod delavcev iz tovarne. Na prvem slovenskem košču filma odhajajo verniki od maš. V obeh primerih gre lahko hkrati za prihod. Za prihod delavcev na političi oder. In za prihod klerikalne Slovenije na oder modernih in laičih narodnih skupnosti.</p><p>&#160;</p><p>Dr. Igor Koršč</p></font></font>