Lažna obvestila v imenu Pošte Slovenije

Datum objave: 11.11.2019


Bodite pozorni na lažna obvestila, katerih pošiljatelj ni Pošta Slovenije in s katerim naj bi pozivali k poravnavi manjšega zneska poštnine za paket, ki ne obstaja.

Žrtve spletnih prevar niso le posamezniki, posredno so to tudi podjetja, katerih ime in celostno grafično podobo prevaranti uporabijo za pridobivanje osebnih podatkov posameznikov in njihovo finančno oškodovanje.

Tokrat vas opozarjamo, da Pošta Slovenije NE pošilja sporočil, s katerimi bi zahtevala poravnano  manjšega zneska poštnine za paket, ki ne obstaja.

Prevara poteka na način, da posameznik preko elektronske pošte prejme obvestilo, da ga čaka paket, za katerega je potrebno plačati še manjši znesek poštnine (1,5 €), paket pa bo po opravljenem plačilu dostavljen. Kot vaba in zaradi verodostojnosti je v sporočilu navedeno, da je pošiljatelj BigBang in da gre za paket, v katerem naj bi bil telefon. Besedilo v sporočilu je delno v polomljeni slovenščini, kar nakazuje, da gre verjetno za tuje prevarante (del besedila je celo v turščini). Izgled poslanega sporočila:

lazno_obvestilo.jpg


Povezava »Kargo ücreti ödemek« (kar v turškem jeziku pomeni Plačajte stroške pošiljanja) nas preusmeri na spletno stran, ki je opremljena z logotipi in celostno podobno Pošte Slovenije ter linkom »Plačati za pošiljanje«. Tukaj lahko prevaranti pridejo do podatkov in denarja žrtev prevare. Ob tem obstaja še tveganje dodatnih zlorab plačilnih kartic, če bi žrtev podatke dejansko vnesla. Paketa oz. obljubljenega telefona pa tudi ne bo prejela.

Lažna spletna stran s pozivom k plačilu:

prevara sporocilo paket_fb.png

Če prejmete tako obvestilo, ga izbrišite. Nikakor ne plačujte poštnine, ker paketa ne boste prejeli, saj ne obstaja. Prav tako ne odgovarjajte na prejeto sporočilo.

Pozivamo vas, da nam posredujete zaslonske posnetke in URL povezave, da bomo podatke posredovali naprej in onemogočili goljufe (prijava na SI-CERT in Policijo).

Če ste plačilo že izvedli, predlagamo, da čim prej pokličete na telefonsko številko navedeno na plačilni kartici in poveste, da ste bili žrtev prevare, saj obstaja možnost nadaljnje zlorabe plačilne kartice. Najbolj varno je, da takoj blokirate kartico in zahtevate izdajo nove ter reklamirate znesek, ki ste ga plačali. Goljufijo prijavite tudi Policiji (najbližja policijska postaja).

Zaščitite se pred prevarami na spletu. Spremljajte tudI spletno stran Varno na internetu.